Deze website maakt gebruik van cookies. Lees hier meer over onze cookies.
Tekst A A+

Recept doorsturen voor hulpmiddelen

U heeft een recept, voorschrift of aanvraagformulier voor hulpmiddelen en wilt dit doorsturen? Via de website doet u dat veilig en snel!

Lees verder

APO-go®

APO-go® wordt voorgeschreven bij mensen met de Ziekte van Parkinson. Om deze mensen goed te ondersteunen bij deze therapie is er door ApotheekZorg een speciaal zorgprogramma ontwikkeld onder de naam “APO-go® Zorgservice”.

APO-go Zorgservice

APO-go® Zorgservice biedt mensen die behandeld worden met APO-go® extra begeleiding naast de begeleiding die wordt gegeven door de neuroloog en de Parkinson verpleegkundige.

Op deze site vindt u tevens uitgebreide informatie over de APO-go® pomp en APO-go® pen.

Toestemmingsformulier

Download het APO-go® toestemmingsformulier.

Veelgestelde vragen

Hieronder staan veelgestelde vragen. Mocht uw vraag er niet tussen staan, neem dan contact op met uw ZorgTeam via het telefoonnummer 0800 766 74 63.

  1. Kunnen APO-go® Cartridges reeds gevuld bij mij thuisbezorgd worden?

    Ja, ApotheekZorg levert u deze APO-go® pompservice. Wij kunnen de cartridges voor uw APO-go® pomp gevuld bij u thuisbezorgen in verschillende sterkten. Tevens kunnen we alle gewenste hulpmiddelen leveren.

    Vaak gebeurt het vullen van de cartridge thuis onder slechte hygiënische omstandigheden. Het vullen van de cartridges voor uw APO-go® pomp kan het beste steriel gebeuren. ApotheekZorg kan dit voor u verzorgen. Wij kunnen uw cartridges voor uw APO-go® pomp vullen in onze steriele bereidingsruimte, onder steriele omstandigheden.

    De bereiding en afhandeling van uw bestellingen vindt plaats bij ApotheekZorg. Daar kunt u ook terecht voor al uw vragen betreffende uw APO-go® pomp. U kunt ons dagelijks bereiken van 08.30 tot 17.30 uur op ons telefoonnummer: 0800 - 766 74 63.

  2. Voor hoeveel weken wordt geleverd?

    Omdat de uitgevulde cartridges beperkt houdbaar zijn, bezorgen wij iedere vier weken nieuwe uitgevulde cartridges bij u thuis, of op een locatie die u uitkomt.

    Ongeveer 1 week voor aflevering neemt het ZorgTeam contact met u op om de tijd van bezorging met u af te spreken.

  3. Wat voor recept heb ik nodig om te kunnen bestellen?

    Om gebruik te maken van deze service, dienen wij in het bezit te zijn van een jaarrecept voor de geneesmiddelen en de hulpmiddelen. Dit kunt u laten verzorgen door uw Parkinson verpleegkundige, of u kunt uw jaarrecept zelf naar ons toesturen. Het adres hiervoor is als volgt:

    ApotheekZorg
    Antwoordnummer 5530
    5530 ZX  BLADEL

    Vermeld achter op dit recept: uw naam, adres, telefoonnummer, geboortedatum, ziektekostenverzekering en relatienummer.

  4. Hoe kom ik in contact met ApotheekZorg voor vragen of om te beginnen met de APO-go® pompservice?

    Wanneer u gebruik wenst te maken van onze APO-go® pompservice, dan kunt u het beste telefonisch contact opnemen met ApotheekZorg. U kunt ons dagelijks bereiken van 08.30 tot 17.30 uur op ons telefoonnummer: 0800 - 766 74 63 (0800 - POMPEN).

  5. Wat biedt de APO-go® pompservice voor mij?

    Wij leveren de volgende services:

    • gratis thuis bezorgen door koeriersdienst 
    • gratis naaldencontainer 
    • gratis batterijen voor uw APO-go® pomp 
    • zonodig gratis een nieuw draagtasje, draagkoord of draagband 
    • indien u dat wenst kunt u een persoonlijk gesprek aanvragen met een van de apothekers van ApotheekZorg
  6. Hoe bestel ik de hulpmiddelen?

    Het bestellen van uw hulpmiddelen kunt u regelen via uw Parkinson verpleegkundige. Natuurlijk kunt u ook zelf telefonisch, per e-mail of per fax uw bestelling aan ons doorgeven. In de regel wordt uw bestelling binnen 3 werkdagen na uw bestelling bij u thuisbezorgd.

  7. Hoe bestel ik de geneesmiddelen bij ApotheekZorg?

    APO-go® en andere receptplichtige geneesmiddelen mogen alleen worden afgeleverd wanneer de apotheek in bezit is van het originele recept. Wanneer u APO-go® of andere receptgeneesmiddelen bij ApotheekZorg bestelt, dan verzoeken wij u om dit recept op te sturen naar:

    ApotheekZorg Bladel
    Antwoordnummer 5530
    5530 ZX BLADEL

    Vermeld achter op dit recept: uw naam, adres, telefoonnummer, geboortedatum, naam ziektekostenverzekering en relatienummer.

  8. Is het met of zonder recept verkrijgbaar? Dit geneesmiddel is uitsluitend op recept verkrijgbaar.
  9. Wordt het vergoed door de zorgverzekeraar?

    Het is alleen op doktersrecept verkrijgbaar en wordt vergoed volgens de daarvoor geldende regels van de overheid en uw zorgverzekeraar. U kunt uw arts, apotheker of zorgverzekeraar eventueel om nadere informatie vragen over de vergoeding van uw geneesmiddelen.

  10. Wat is de werkzame stof? De werkzame stof in dit preparaat is apomorfinehydrochloride.
  11. Welke andere stoffen zitten in het preparaat? De hulpstoffen in dit preparaat zijn water voor injectie, natriumbisulfiet en zonodig zoutzuur en/of natriumhydroxide voor de instelling van de zuurgraad.
  12. Waarvoor wordt het gebruikt?

    Voor de behandeling van motorische fluctuaties ("on-off" fenomeen) bij patiënten met de ziekte van Parkinson die niet voldoende reageren op orale anti-parkinson medicatie.

  13. Wat voor geneesmiddel is dit en hoe werkt het?

    Apomorfine/APO-go® is een dopamine receptoragonist. Dopamine receptoragonisten hebben een chemische structuur die zeer gelijkwaardig aan het dopamine van de mens zijn. Dopamine is een neurotransmitter (chemische boodschapper).

    De oplossing van apomorfine/APO-go® wordt in het onderhuids vetweefsel ingespoten. Hierdoor worden maag-darm passage en afbraak in de lever omzeild. Het effect treedt gemiddeld na 4-12 minuten op (paragraaf 5.2 SmPC).

  14. Is apomorfine/APO-go® verslavend?

    Ondanks zijn naam waarin het woord “morfine” zit, bevat apomorfine geen morfine en is zodoende niet verslavend.

  15. Waarom moet ik het geneesmiddel domperidon gebruiken?

    Apomorfine/APO-go® kan u in enkele gevallen misselijkheid en braken geven. Domperidon® wordt gegeven om dit nadelige effect te verhinderen. De behandeling van Domperidon® wordt tenminste twee dagen voordat de behandeling met apomorfine/APO-go® begint ingezet.

    Lees de patiëntenbijsluiter en de gebruiksinstructie voor meer informatie over het gebruik van dit geneesmiddel of raadpleeg uw behandelend arts, verpleegkundige of apotheker.

  16. Hoe moet ik dit geneesmiddel gebruiken?

    De apomorfine/APO-go® oplossing moet subcutaan in het onderhuids vetweefsel worden ingespoten en mag nooit in een ader worden ingespoten. De apomorfine/APO-go® kan in de dijen, of in de buik worden ingespoten. Deze plaatsen moeten dagelijks worden veranderd om huidirritatie te voorkomen. De hoek waarmee geïnjecteerd wordt bedraagt doorgaans 45 graden.

    Lees de patiëntenbijsluiter en de gebruiksinstructie voor meer informatie over het gebruik van dit geneesmiddel of raadpleeg uw behandelend arts, verpleegkundige of apotheker.

  17. Hoe moet ik de apomorfine/APO-go® bewaren?

    APO-go® PFS en de APO-go® PEN moeten buiten het zicht en bereik van kinderen bij kamertemperatuur onder de 25°C (niet in de koelkast) worden bewaard en zijn na opening 48 uur houdbaar. De apomorfine/APO-go® moet worden beschermd tegen direct zonlicht. Nooit invriezen.

    De kant en klare, voorgevulde cartridges (voor de pomp) die ApotheekZorg kan leveren,moeten in de koelkast bewaard worden en zijn na opening buiten de koelkast 48 uur houdbaar.

    Gebruik de apomorfine/APO-go® niet als de oplossing een groene kleur heeft. Gebruik de APO-go® PEN binnen 48 uur na het eerste gebruik. Uw kunt de APO-go® PEN meenemen wanneer u niet thuis bent.

  18. Kan ik de apomorfine-/APO-go®pomp tijdens het baden gebruiken?

    Nee, de infusiepomp mag niet worden ondergedompeld in water of in een vochtige omgeving worden gebruikt.

  19. Wat kan ik doen als ik apomorfine/APO-go® mors op mijn kleding?

    De oplossing van apomorfine/APO-go® is kleurloos maar kan groen worden als het in aanraking met lucht komt. Morsen op kleding of meubilair moet worden vermeden. Het kan permanente vlekken veroorzaken. U kunt eventueel proberen het bevuilde gebied te behandelen met een dikke schone doek of een handdoek die gedrenkt is in citroensap.

  20. Ik ga op vakantie, kan ik eerder geleverd krijgen?

    Zodra u weet wanneer u op vakantie gaat en u denkt onvoldoende voorraad te hebben dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen. Wij kunnen de levering hierop aanpassen.

    Tevens kunnen wij u leren de cartridges, (voor de pomp) zelf te vullen, wanneer u langer dan vier weken op vakantie gaat.

  21. Ik ga op vakantie, kan ik een patiënten (geneesmiddel) paspoort krijgen?

    Indien u een geneesmiddel paspoort mee wilt nemen dan kunt u deze bij ons aanvragen op ons telefoonnummer: 0800 - 766 74 63 (0800 - POMPEN). Wij zenden u deze kosteloos toe.

  22. Kan de gebruikte restvoorraad opgehaald worden of moet ik deze zelf laten vernietigen?

    U kunt de gebruikte restvoorraad meestal bij uw eigen apotheek in de gele container af geven.

    Nog makkelijker is het om de restvoorraad aan onze koerier mee te geven indien hij bij u langs komt, dit is alleen mogelijk wanneer u tijdens het maken van de afspraak voor een levering aangeeft dat u gebruik wilt maken van deze service.

  23. Kan ik dit geneesmiddel gebruiken als ik zwanger ben of als ik borstvoeding geef?

    Dit preparaat dient NIET te worden gebruikt tijdens zwangerschap of de borstvoeding.

  24. Heeft dit geneesmiddel invloed op de rijvaardigheid of de bekwaamheid om machines te bedienen? Dit medicijn kan als mogelijke bijwerkingen o.a. duizeligheid, slaperigheid, extreme sufheid, verwardheid, overdreven geluksgevoel (= euforie), rusteloosheid en visuele waanvoorstellingen veroorzaken. Hiervan kunnen allerlei dagelijkse activiteiten, zoals bezigheden in en rond het huis, deelname aan het verkeer en het bedienen of besturen van machines, ernstige hinder ondervinden. Neem contact op met uw (huis)arts als u last heeft van één van deze bijwerkingen.
  25. Kan ik zomaar met dit middel stoppen?

    Stop nooit eigenhandig met een behandeling. Bij problemen met uw geneesmiddelgebruik dient u contact opnemen met uw behandelend arts.

Contact

Heeft u vragen over APO-go® of ApoCare dan kunt u contact opnemen met de medewerkers van het ZorgTeam Neurologie door te bellen naar 0800 766 74 63 of per mail: apogo@apotheekzorg.nl. Vermeld in uw e-mail naast uw vraag of opmerking altijd uw naam, geboortedatum en telefoonnummer.

Het ZorgTeam Neurologie is van maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 en 17.30 uur op bovenstaand nummer bereikbaar. Buiten deze uren wordt u doorverbonden met de dienstdoende medewerker.

Onze ZorgTeam medewerkers zijn u graag van dienst.

Geef uw mening