Deze website maakt gebruik van cookies. Lees hier meer over onze cookies.
Tekst A A+

Recept doorsturen voor hulpmiddelen

U heeft een recept, voorschrift of aanvraagformulier voor hulpmiddelen en wilt dit doorsturen? Via de website doet u dat veilig en snel!

Lees verder

Forsteo®

Als u Forsteo® voorgeschreven heeft gekregen door uw arts, kunt u gebruik maken van de ForsteoCare service, op elke locatie in Nederland, dus ook bij u thuis.

ForsteoCare

ForsteoCare biedt mensen met ernstige osteoporose extra begeleiding naast de begeleiding die wordt gegeven door de specialist.

ForsteoCare houdt onder andere in:

  • ApotheekZorg verzorgt de levering van Forsteo®. Dat kan overal in Nederland op een met u afgesproken tijdstip en plaats. Naast Forsteo® ontvangt u de benodigde toebehoren en een naaldencontainer. ApotheekZorg regelt direct de financiële afhandeling met uw zorgverzekeraar.
  • Eén van onze gespecialiseerde verpleegkundigen geeft u een uitgebreide prikinstructie bij u thuis. Zo kunt u samen met onze verpleegkundige op uw gemak doornemen hoe Forsteo® gebruikt moet worden. Ook ontvangt u een startpakket met de eerste levering welke wordt doorgenomen tijdens deze instructie.
  • Tijdens de behandeling van 24 maanden wordt op verschillende momenten en manieren gedurende de therapie contact met u gezocht, met als doel de therapie voor u zo goed mogelijk te laten verlopen.
  • Uiteraard zijn wij bereikbaar voor vragen over bijvoorbeeld de toediening, de instructie, de medicatie of de levering ervan. 

Toestemmingsformulier

Download het Forsteo® toestemmingsformulier.

Veelgestelde vragen

Hieronder staan veelgestelde vragen. Mocht uw vraag er niet tussen staan, neem dan contact op met uw ZorgTeam via het telefoonnummer 0800 93 333 39.

  1. Wanneer wordt er geleverd?

    Voor de precieze levering van Forsteo® bij u thuis belt u ons op ons gratis nummer 0800 - 93 333 39.

  2. Is dit geneesmiddel met of zonder recept verkrijgbaar? Dit geneesmiddel is uitsluitend op recept verkrijgbaar.
  3. Wordt het vergoed door de zorgverzekeraar?

    Forsteo® is alleen op doktersrecept verkrijgbaar en wordt vergoed volgens de daarvoor geldende regels van de overheid en uw zorgverzekeraar. U kunt uw arts, apotheker of zorgverzekeraar eventueel om nadere informatie vragen over de vergoeding van uw geneesmiddelen.

  4. Ik ga op vakantie, kan ik eerder geleverd krijgen?

    Zodra u weet wanneer u op vakantie gaat en u denkt onvoldoende pennen te hebben dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen. Wij kunnen de levering hierop aanpassen.

  5. Ik ga op vakantie, kan ik een patiënten (geneesmiddel) paspoort krijgen?

    Indien u een geneesmiddel paspoort mee wilt nemen, dan kunt u deze bij ons aanvragen op ons gratis nummer 0800 93 333 39.

  6. Kunnen de gebruikte spuiten opgehaald worden of moet ik deze zelf laten vernietigen?

    U kunt de gebruikte pennen meestal bij uw eigen apotheek in de gele container af geven. Nog makkelijker is het om de volle container aan onze koerier mee te geven indien hij bij u langs komt.

  7. Is er (meer) informatie over Forsteo® beschikbaar op internet?

    Ja, op www.apotheek.nl is meer informatie over Forsteo® te vinden.

Contact

Hebt u vragen over de thuislevering of over ForsteoCare, dan kunt u contact opnemen met de medewerkers van het ForsteoCare ZorgTeam door te bellen naar: 0800 93 333 39 of per e-mail: ForsteoCare@apotheekzorg.nl. Vermeld in uw e-mail naast uw vraag of uw opmerking altijd uw naam, geboortedatum en telefoonnummer.

Het ForsteoCare ZorgTeam is van maandag tot en met vrijdag tussen 8:30 en 17:30 uur op bovenstaand nummer bereikbaar. Buiten deze uren wordt u doorverbonden met de dienstdoende medewerker.

Onze ZorgTeam medewerkers zijn u graag van dienst.

Geef uw mening