Deze website maakt gebruik van cookies. Lees hier meer over onze cookies.
Tekst A A+

Recept doorsturen voor hulpmiddelen

U heeft een recept, voorschrift of aanvraagformulier voor hulpmiddelen en wilt dit doorsturen? Via de website doet u dat veilig en snel!

Lees verder

Hulpmiddelenzorg voor zorgverleners

ApotheekZorg is een landelijk werkende apotheek die de zorg en levering van hulpmiddelen voor bij u in behandeling zijnde cliënten professioneel verzorgt.  Dit wordt onderstreept door onze SEMH en HKZ-9001 certificeringen. 

U en uw cliënten kunnen bij ons terecht voor de volledige zorg en service rondom:

  • Diabetes
  • Incontinentie
  • Infuustherapie/-hulpmiddelen (alleen voor VGZ-verzekerden)
  • Medische drinkvoeding
  • Wondzorg

Onze ZorgTeams helpen u graag met vragen over de beschikbare hulpmiddelen voor uw cliënten. Samen met u zorgen wij dat uw cliënten op tijd de juiste hulpmiddelen krijgen.

Onze organisatie is erop gericht u goed te ondersteunen en waar mogelijk werk uit handen te nemen. 

Uw patiënten en u bereiken ons op verschillende manieren: 

T ZorgTeam Diabetes 088 066 03 30
  ZorgTeam Hulpmiddelen 088 044 07 74
E diabetes@apotheekzorg.nl
  hulpmiddelen@apotheekzorg.nl

Let op: wij vragen u geen patiëntinformatie per e-mail te verzenden. Een dergelijke e-mail bevat immers patiëntgevoelige informatie en deze informatie gaat niet gegarandeerd over een veilige lijn. 

Infuustherapie

Vanaf 1 januari 2018 is er een wijziging in het gecontracteerde aanbod van infuustherapie voor VGZ verzekerden. ApotheekZorg is door VGZ voor infuustherapie gecontracteerd en heeft met Mediq Tefa afspraken gemaakt over de gezamenlijke uitvoering van dit contract. Door deze samenwerking zorgen wij ervoor dat u ook na 1 januari 2018 voor VGZ-verzekerden bij de infuuszorg kunt rekenen op betrouwbare zorgpartners. 

Onze service voor u

  1. Vragen? Stel ze per e-mail (zonder vermelding van herleidbare patiëntgegevens). Na ontvangst nemen wij binnen één werkdag contact met u op. 
  2. Voor nadere afstemming doet u een beroep op ons gespecialiseerde ZorgTeam bijvoorbeeld wanneer overleg over materiaalkeuze gewenst is. 
  3. 24 uur per dag 7 dagen per week bereikbaar.
  4. Veel informatie vindt u op onze website.

Onze service voor uw patiënten

  1. Na ontvangst van het recept of digitale aanmelding nemen wij contact op met de cliënt voor een telefonisch intakegesprek. 
  2. Cliënten ontvangen de hulpmiddelen de eerstvolgende werkdag als het hulpmiddel op voorraad is (via post of via de lokale apotheek van de cliënt). 
  3. Wij nemen altijd contact op voor de vervolglevering, zodat uw cliënt nooit zonder materialen zit. 

Afspraken met de zorgverzekeraars

De zorg die door ons wordt geleverd maakt onderdeel uit van de verzekerde zorg. Heeft de zorgverzekeraar van uw cliënt een contract gesloten met ApotheekZorg? Dan ontvangt uw cliënt deze zorg en de bijbehorende services zonder bijbetaling.

Uiteraard heeft iedere verzekerde in Nederland te maken met een eigen risico, deze wordt door diens zorgverzekeraar verrekend met u op basis van de rekeningen die zij van zorgverleners ontvangen. De door ons geleverde zorg kan daar onderdeel van uitmaken.

 

Geef uw mening